
Et tegemist on paariga, ei lähe üks neljast kaardist arvesse ning seda lihtsalt ei vaadata. Nii moodustavad 4, 2, A kolmest kaardist koosneva käe.
Pokkerimängu õppimine algab pokkerikäte tugevusjärjestuse mõistmisest. Vaata, millega on võimalik võita.
Siin on lihtne visuaalne juhend, mis näitab traditsioonilist järjestuse süsteemi parimast käest halvimani:
Kas võõrustad pokkeriõhtut? Võid tabeli tasuta alla laadida ja välja printida.
Kas kätetugevused on selged ja oled pokkerimänguks valmis? Lauda istumiseks laadi alla meie tarkvara.
Või loe edasi ja tutvu kõikide kätega.
Seda tugevusjärjestust kasutatakse kõige tavalisemates pokkeriversioonides, sealhulgas Texas Hold'emis. Klõpsa käel, et näha täpsemat teavet.
1. Kuninglik mastirida | 2. Mastirida |
3. Nelik | 4. Maja |
5. Mast | 6. Rida |
7. Kolmik | 8. Kaks paari |
9. Üks paar | 10. Kõrge kaart |
Mis on kuninglik mastirida? See on parim käsi pokkeris. Tegu on kõrgeima võimaliku mastireaga. See koosneb sama masti kümnest, soldatist, emandast, kuningast ja ässast.
Mida kuninglik mastirida võidab? Kõike. See on parim käsi. See käsi on ka väga haruldane, nii et kui peaksid selle saama, siis naudi oma hetke.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on kuninglik mastirida? Kõik kuninglikud mastiread on sama väärtusega, nii et sellisel juhul läheb pank jagamisele.
Mis on mastirida? Viis samast mastist järjestikku kaarti.
Mida mastirida võidab? Kõike. Isegi kuninglik mastirida, mängu parim käsi, on lihtsalt üks mastiridadest.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on mastirida? See, kellel on kõrgeim järjestus. Kui su mastirida peaks kohtama suuremat mastirida, oled tõelise ebaõnne peale sattunud.
Mis on nelik? Neli sama väärtusega kaarti ning üks lisakaart ehk kikker.
Mida nelik võidab? See võidab kõike peale mastirea, nii et kui sul on nelik, võid end väga kindlalt tunda.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on nelik? Võidab see, kellel on tugevamatest kaartidest koosnev nelik. Lauale pandud ühiste avatud kaartidega mängude korral, kus mängijatel on sama nelik, võidab mängija, kellel on tugevaim kikker.
Mis on maja? Kolm sama tugevusega kaarti ja erineva väärtusega paar.
Mida maja võidab? See võidab peaaegu kõike. Seda võidavad ainult nelikud, mastiread ja võitmatu kuninglik mastirida.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on maja? Võidab mängija, kellel on suurema väärtusega kolmik. Lauale pandud ühiste avatud kaartidega mängude korral, kus mängijatel on sama kolmik, võidab mängija, kelle teised kaks kaarti on tugevamad.
Mis on mast? Viis ühest mastist kaarti.
Mida mast võidab? Algajaid vaevab tihti küsimus, kumb on parem – rida või mast? Mast on tugevam.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on mast? Võidab mängija, kellel on suurema väärtusega mast. Vajadusel võib viigiseisu lõpetamiseks kasutada tugevuselt teist, kolmandat, neljandat ja viiendat kaarti. Kui kõik viis kaarti on sama väärtusega, läheb pank jagamisele. Masti ennast ei kasutata pokkeris kunagi viigiseisu lõpetamiseks.
Mis on rida? Viis erinevast mastist järjestikku kaarti.
Mida rida võidab? Mitte masti. Kuid tegu on siiski tugeva käega, mis võidab kolmikut ja sellest nõrgemaid käsi.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on rida? Võidab tugevaim rida. Pea meeles, et äss võib olla reas nii kõrgeim (A, K, Q, J, 10) kui ka madalaim (5, 4, 3, 2, A) kaart.
Mis on kolmik? Kolm sama väärtusega kaarti ning kaks, mis pole kombinatsiooniga seotud.
Mida kolmik võidab? Tavaliselt võistlevad omavahel kolmik ja kaks paari. Sellisel juhul võidab panga kolmik.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on kolmik? võidab see, kellel on tugevamatest kaartidest koosnev kolmik. Lauale pandud ühiste avatud kaartidega mängude korral, kus mängijatel on sama nelik, võidab mängija, kellel on tugevaim kikker.
Mis on kaks paari? Kaks sama väärtusega kaarti ning kaks teist, kuid samuti võrdse väärtusega kaarti ning üks kikker.
Mida kaks paari võidab? Lihtne reegel on selline: kaks paari on tugevam kui üks paar. See võidab ka kõrget kaarti.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on kaks paari? Võidab tugevaim paar. Sinu kahe paari numbriline koguväärtus ei ole oluline. Kui mängijatel on võrdse tugevusega suurima väärtusega paarid, võidab tugevuselt järgmise paariga mängija. Kui mõlemal mängijal on samad paarid, võidab kõrgeim kikker.
Mis on üks paar? Kaks sama väärtusega kaarti ning kolm kombinatsiooniga sidumata kaarti.
Mida üks paar võidab? Üks paar võidab ainult kõrget kaarti.
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on üks paar? Võidab tugevaim paar. Kui mängijatel on sama paar, võidab kõrgeim kikker. Kuigi üks paar on kätetugevuse järjestuse alumises otsas, on paljudes pankades vastamisi just paarid. Seetõttu on oluline mõista, kui tugev su paar erinevates olukordades on.
Mis on kõrge kaart? Kõik teised käed, kus pole ühtegi ülaltoodud kombinatsiooni.
Mida kõrge kaart võidab? Tegelikult ei võida kõrge kaart midagi. Kuid pea meeles, et sellega saab siiski panka võita – tuleb lihtsalt bluffida!
Kes võidab, kui enam kui ühel mängijal on kõrge kaart? Võidab kõrgeim kaart ja vajadusel kasutatakse viigiseisu lõpetamiseks tugevusjärjestuselt teist, kolmandat, neljandat ja väikseimat kaarti.
Mõnes pokkerimängus on eesmärgiks moodustada madalaim pokkerikäsi. See aitab sul sõltuvalt mänguversioonist võita kas terve panga või pool panka. Erinevates mängudes on erinevad madalad tugevusjärjestused:
Seda madalate käte tugevusjärjestust kasutatakse traditsioonilistes Hi/Lo mängudes nagu Omaha Hi/Lo ja Stud Hi/Lo ning ka Razzis („vaid madal“ Studi mäng).
Pea meeles, et mastid Ace to Five Low mängudes arvesse ei lähe. Mast või rida Ace to Five Low pokkerikätt ei „murra“. Ässad on madalate käte lugemisel alati madalad kaardid.
Viiest kaardist koosneva madala käe väärtus algab parimast kaardist ja läheb sealt alla.
Viis, neli, kolm, kaks ja äss. Tuntud ka kui ratas („wheel“).
Kõik viis paariliseta kaarti, millest kõrgeim on kuus.
Kõik viis paariliseta kaarti, millest kõrgeim on seitse.
Kõik viis paariliseta kaarti, millest kõrgeim on kaheksa.
Kaheksa madal on kõige nõrgem käsi, mis kvalifitseerub veel Omaha Hi/Lo ja Stud Hi/Lo mängudes madala käena. Razzi mängudes selline nõue puudub ja panga võidab alati kõige madalam käsi ning seda isegi siis, kui selleks on üheksa madal, emand madal või koguni paar!
Deuce to Seven Lowballi kätetugevused on traditsiooniliste „kõrgete“ kätetugevuste vastand. Seega traditsioonilises mõttes halvim kõrge pokkerikäsi ehk erinevatest mastidest seitse-viis kõrge,on Deuce to Seven Lowballis parim võimalik kombinatsioon („ideaalne seitse“ või „wheel“ ehk ratas).
Äss on Deuce to Seveni laudades alati kõrge kaart ning seega A, 5, 4, 3, 2 on äss-madal, mitte rida. Mastid ja read loevad Deuce to Seveni laudades sinu vastu.
Ükskõik millised viis erinevatest mastidest, ühenduseta ja paariliseta kaarti, millest kõrgeim on seitse. Parim võimalik käsi on 7, 5, 4, 3, 2 ja see on tuntud ka kui „wheel“ (ratas) või „number one“ (number üks).
Ükskõik millised viis erinevatest mastidest paariliseta kaarti, millest kõrgeim on kaheksa.
Ükskõik millised viis erinevatest mastidest, paarilise ja ühendajata kaarti, millest kõrgeim on üheksa.
Ükskõik millised viis erinevatest, ühendajata mastidest paariliseta kaarti, millest kõrgeim on üheksa.
Badugi on pokkerimäng, kus ei kasutata traditsioonilisi pokkerikäte tugevusjärjestusi ning käte lugemise selgekssaamine võtab pisut aega. Badugi pokkerikäte tugevusjärjestus on mingil määral seotud Ace to Five ehk ässast viieni reeglitega, sest ka siin on äss alati madal kaart. Kuid erinevalt Ace to Five'i reeglitest, läheb Badugi käsi arvesse vaid siis, kui kõik kaardid on erinevast mastist ja tugevusega.
Badugi käed koosnevad tavalise viie asemel neljast kaardist. Et viiest kaardist koosnevat rida on võimatu kokku saada, ei mõjuta neli järjestikust kaarti su kätt negatiivselt.
Pea meeles, et kui kõik su kaardid on samast mastist, loeb neist vaid üks. Sarnaselt loeb paari puhul vaid üks kaart.
Badugi on pokkerikäsi, mis koosneb neljast eri masti kaardist, mis ei moodusta paari.
Kõik käed, mis koosnevad kolmest paariliseta ja erinevast mastist käest. Neljandaks on aga paaris või samast mastist kaart. Mängus osalevad kolm madalaima väärtusega erinevast mastist kaarti, mis ei moodusta paari.
Et tegemist on paariga, ei lähe üks neljast kaardist arvesse ning seda lihtsalt ei vaadata. Nii moodustavad 4, 2, A kolmest kaardist koosneva käe.
Et selles käes on kaks ärtut, ei võeta ühte neist arvesse ja moodustub kaartidest 3, 2, A kolmest kaardist koosnev käsi.
Kõik käed, mis koosnevad kahest paariliseta ja erinevast mastist käest. Kaks kaarti moodustavad paari või on samast mastist. Mängus osalevad kaks paariliseta või erinevast mastist kaarti.
Et selles käes on kaks paari, ei lähe kumbki neist arvesse. Alles jääb kahest kaardist koosnev käsi ehk 5, A.
Et selles käes on kolm ärtut, ei vaadata neist kahte ning moodustub kahest kaardist koosnev käsi ehk 2, A.
Käsi, mis koosneb vaid ühest mängus osalevast kaardist. Arvesse läheb madalaim kaart.
Et selles käes on neli ässa, ei võeta neist kolme arvesse ning käsi koosneb vaid ühest kaardist ehk ässast.
Et selles kombinatsioonis on neli samast mastist kaarti, ei võeta neist kolme arvesse ning käsi koosneb vaid ühest kaardist, milleks on kolm.
Pokkeri parim käsi on paljudes pokkeriversioonides kuninglik mastirida – samast mastist äss, kuningas, emand, soldat ja 10. Seda kätt pole võimalik võita mängudes, kus kasutatakse traditsioonilist kõrget pokkerikäte tugevusjärjestust.
Nagu ülaltoodud kätetugevuse selgituses näidatud, on traditsioonilise kõrge pokkerikäe järjestus järgmine:
Traditsioonilisi pokkerikäte tugevusjärjestusi kasutatakse populaarsetes pokkeriformaatides nagu Texas Hold’em, Omaha, Seven Card Stud ja Five Card Draw. Seda kasutatakse ka Hi/Lo mängudes kõrgete käte järjestamiseks.
Statistiliselt on Texas Hold'emi parimaks stardikäeks taskuässad. Need annavad sulle suurima tõenäosuse võita enne floppi. Kuid on oluline neid mitte üle mängida, sest vaatamata oma tugevusele on tegu siiski vaid paariga. Nagu tugevusjärjestusest näha, võivad paljud teised käed riverini jõudmisel muutuda tugevamaks kombinatsiooniks.
Kõige halvemaks stardikäeks peetakse erinevast mastist 7-2 kätt. Need kaks kaarti on madalad, ühendamata ja erinevatest mastidest, mistõttu on tugeva käe moodustamine keeruline. Nagu kõigi kahe kaardiga, on ka 7-2-ga võimalik võita, see on lihtsalt teistest stardikätest vähem tõenäoline.